بلاگ آموزشی

برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد و چه راه هایی وجود دارد؟

برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد و چه راه هایی وجود دارد

برای برخی افراد اینکه سرعت ماشین بالا باشد بسیار مهم می باشد. به همین دلیل به دنبال این هستند که در هر حال راهی پیدا کنند برای این سوال که برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد؟ اما واقعیت این است که شرکت های خودروسازی، سرعتی که برای خودرو ها تعریف می کنند تا یک اندازه مشخص می باشد. سرعت یک خودرو از استاندارد مشخصی پیروی می کند و رسیدن خودرو به حداکثر سرعت با محدودیت هایی روبرو می باشد.

حتما بخوانید:  انژکتور بهتر است یا کاربراتور؟

محدودیت‌های افزایش سرعت خودرو

هر یک از محدودیت هایی که برای افزایش سرعت خودرو وجود دارد، در واقع دلایل قانع کننده ای می باشند که هر کدام به نوبه خود می تواند بسیار موثر در حفظ جان فرد راننده و یا همراهان او باشد. اما محدودیت هایی که وجود دارد به چند دلیل است که شامل موارد زیر می شود:

  1. مانع شدن از تصادف و حفظ جان فرد
  2. کاهش در میزان سوخت خودرو؛ با افزایش سرعت میزان مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر خواهد بود.
  3. وجود عیب فنی در خودرو

محدودیت‌های افزایش سرعت خودرو

برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد؟

افرادی هستند که بسیار علاقه مند به سرعت هستند و همواره به فکر بالا بردن سرعت خودرو می باشند. بر این اساس در این مقاله می خواهیم به بیان چندین عامل که می توانند موجب افزایش سرعت خودرو شوند بپردازیم.

بررسی کاتالیزور: این قطعه در ماشین، در سرعت خودرو بسیار تاثیر گذار میباشد. وجود مشکل و ایراد در کاتالیزور، به طور مستقیم سرعت خودرو را کاهش می دهد. استفاده مداوم از خودرو موجب می شود که این قطعه با گذشت زمان با استهلاک روبرو باشد و به درستی نتواند کار کند و همین علت موجب کاهش سرعت خودرو می شود.

بررسی دقیق روغن موتور و فیلتر روغن: هر چه روغن موتور انتخاب شده برای موتور خودرو، مرغوب تر و با کیفیت تر و متناسب با نوع موتور خودرو باشد، موتور به خوبی کار خواهد کرد و در نتیجه خودرو، سرعت مناسبی نیز خواهد داشت. به یاد داشته باشید که با بررسی روغن موتور، فیلتر روغن نیز مورد بررسی قرار گیرد و در صورت گرفتگی تعویض گردد.

حتما بخوانید:  چگونه ترمز ماشین را تقویت کنیم؟ معرفی روش‌های تقویت ترمز ماشین

تعویض نمودن به موقع فیلتر هوا: بررسی به موقع فیلتر هوا سبب می شود که اگر مشکلی در این قطعه وجود داشته باشد مشخص شده و سریعا تعویض گردد تا عملکرد خودرو پایین نیاید. چرا که در این صورت سرعت خودرو نیز کاهش می یابد.

بررسی سوپاپ ها و نیز رینگ پیستون: آلودگی و کمترین خراش بر روی سوپاپ ها، موجب معیوب شدن این قطعه در خودرو می شود که در نتیجه، سرعت خودرو کاهش پیدا می کند. در صورت مشاهده گرفتگی در سوپاپ ها، باید در اسرع وقت تعویض گردد.

بررسی وضعیت لاستیک های خودرو: مدل لاستیک با مدل خودرویی که داریم ارتباط مستقیم دارد. یعنی هر خودرو لاستیک خود را می طلبد. بنابراین اگر لاستیک خودرو درست انتخاب نشود حتما در سرعت خودرو تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل برای اینکه خودرو سرعت خوبی داشته باشد استفاده از لاستیک استاندار مهمترین شرط می باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که در هر حال باد لاستیک خودرو را چک نمایید. میزان اصطکاکی که در لاستیک خودرو ایجاد می شود در سرعت خودرو موثر می باشد. به همین دلیل لاستیک فرسوده را باید تعویض کرد تا از بوجود آمدن اصطکاک بیشتر جلوگیری نمود.

برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد

شناخت عواملی که موجب کاهش سرعت خودرو می‌شود

هرچند در این مقاله می خواهیم بدانیم که برای افزایش سرعت خودرو چه باید کرد اما در کنار تمام عواملی که برای افزایش سرعت گفته شد بهتر است عواملی که سرعت خودرو را کاهش می دهند را نیز بدانیم که عبارتند از:

  • تهیه سوخت بی کیفیت برای خودرو
  • وجود ایراد و اشکال فنی در سنسور های هوا
  • وجود مشکل فنی در خودرو
حتما بخوانید:  چرا پدال ترمز سفت میشود؟ بررسی دلایل و بهترین راهکار رفع آن

به عنوان سخن پیانی بهتر است یادآور شد که تمام راه هایی که برای افزایش سرعت در خودرو بکار گرفته می شود هیچ مشکلی برای خودرو از نظر فنی ایجاد نمی کند، تنها مشکلی که پیش می آید این است که از عمر لاستیک ها کاسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید