بلاگ آموزشی

چگونه ترمز ماشین را تقویت کنیم؟ معرفی روش‌های تقویت ترمز ماشین

چگونه ترمز ماشین را تقویت کنیم

عدم توانایی در عملکرد صحیح ترمز خودرو می‌تواند به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد که در این مقاله سعی خواهیم کرد این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با مقاله چگونه ترمز ماشین را تقویت کنیم، روش‌های تقویت ترمز ماشین را به شما آموزش خواهیم داد. در این مقاله از مجله گودرزی یدک راه کارهای تجربی به شما ارائه خواهیم کرد که از آن جهت تقویت قدرت ترمز ماشین خود استفاده کنید.

اهمیت تقویت ترمز ماشین

ترمزها به وسیله لنت‌های اصطکاکی، از طریق ایجاد فشار بر روی دیسک فرآیند متوقف کردن خودرو را انجام می‌دهند. بنابراین هر چقدر میزان فشار وارده بیشتر باشد اصطکاک نیز افزایش می‌یابد و باعث ایجاد ترمز محکم‌تر خواهد شد. انرژی وارد شده از طریق اصطکاک به گرمای سطح دیسک تبدیل می‌شود.

افرادی که در مسابقات و یا در شرایط دشوار و سخت رانندگی می‌کنند با روند گرم شدن سیستم ترمز به اندازه کافی آشنا هستند. آن‌ها در طول مسابقه و مسیر مجبور هستند بیشتر از ترمز استفاده کنند و فشار بیشتری بر روی پدال ترمز اعمال کنند. در این شرایط باید مواظب گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز بود و به آن مجال خنک شدن داد.

تقویت ترمز ماشین

هنگامی که به پدال ترمز خود فشار وارد می‌کنید به وسیله بوستر ترمز و موتور، فشار روغن ترمز افزایش می‌یابد. و این علت اصلی ضعف قدرت ترمز در هنگام خاموشی ماشین است. در زمان رانندگی در مناطق کوهستانی و سرپایینی‌ها مراقب باشید خودرو شما خاموش نباشد و از رانندگی در دنده خلاص اجتناب نمایید چرا که این وضعیت باعث خواهد شد ماشین شما به راحتی از کنترل خارج شود.

در وهله اول شما باید بدانید چه انتظاراتی از سیستم ترمز ماشین خود دارید. بر اساس این تصمیم مشخص می‌کنید که آیا قصد تعویض سیستم خود را دارید و یا به دنبال تقویت آن هستید.

چگونه ترمز ماشین را تقویت کنیم؟

روش‌ها و موارد بسیاری جهت تقویت ترمز ماشین وجود دارد. در ادامه چند روش ساده و ارزان را برای شما معرفی خواهیم کرد.

حتما بخوانید:  معرفی و بررسی انواع دیسک ترمز خودرو شیار دار، سرامیک کربنی، معمولی و ...

تقویت دیسک ترمز

صفحه‌ای به شکل گرد که دقیقا در پشت چرخ‌های خودرو قرار گرفته، دیسک ترمز نام دارد. اگر رینگ‌های خودروی شما از نوع آلومینیومی باشد به راحتی می‌توانید دیسک‌های ترمز را مشاهده کنید. اگر نوع ترمز خودرو شما دیسکی است چند راهکار جهت تقویت آن معرفی می‌کنیم.

روش‌ها و موارد بسیاری جهت تقویت ترمز ماشین

  • دیسک‌های ترمز کارخانه‌ای: ارزان‌ترین نوع دیسک‌های ترمز هستند که به دو حالت توپر معمولی و پرده دار داخلی جهت خنک کاری موجو
  • دیسک‌های ترمز شیاردار: شیارهایی در این دیسک وجود دارد که بر روی سطح آن ایجاد شده است. وجود این شیارها موجب می‌شود که حرارت به راحتی بتواند از سطح دیسک دفع شود.
  • دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار: این دیسک‌ها بیشترین بازده را دارند. به وسیله ایجاد سوراخ بر روی این دیسک‌ها امکان دفع حرارت برای آن فراهم می‌شود.
حتما بخوانید:  مهم ترین علت بوی لنت ترمز خودرو | بررسی عوامل مختلف بود بد لنت ترمز ماشین

تقویت لنت ترم

لنت‌های ترمز، به وسیله فشرده شدن روی دیسک از طریق ایجاد نیروی اصطکاک باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود. از جمله مشکلات این قطعه می‌توان به کم شدن ضخامت آن اشاره کرد. هنگامی که ضخامت لنت کم شود باید لنت‌های جدید را جایگزین نمایید.

تقویت کردن بوستر ترمز تک

تقویت کردن بوستر ترمز تک

این مورد یکی از روش‌هایی است که می‌توان به وسیله آن می‌توان سبب تقویت ترمز ماشین شد. در این روش باید سوپاپ را تقویت کرده و هوای موجود در داخل بوستر تخلیه شود. با انجام این مراحل شما قادر خواهید بود سیستم ترمز ماشین خود را تقویت کنید. به وسیله این کار پدال ماشین شما نرم‌تر خواهد شد و فشار روغن بیشتری به سمت چرخ‌ها وارد می‌شود. تقویت بوستر به طریق مختلفی انجام می‌شود. اما مهم‌ترین روش آن، تقویت به وسیله سوپاپ تخلیه است. به هر میزانی که هوا بتواند راحت‌تر از داخل بوستر تخلیه شود موجب بهبود بازده سوپاپ و نیروی ترمز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید