بلاگ آموزشی

مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز چیست؟ بررسی مهم ترین علت های لرزش فرمان

مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده درحال رانندگی در جاده ای صاف و هموار لازم باشد ناگهان ترمز کنید و متوجه لرزش در فرمان شوید ؟ علت لرزش فرمان هنگام ترمز چیست ؟ در این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی گودیدک به این موضوع مهم خواهیم پرداخت، در ادامه همراه ما باشید.

مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز چیست؟

لرزش فرمان هنگام ترمز باعث می شود گذر اغلب افراد به تعمیرگاه بیفتد زیرا اگر این لرزش به علت سفت بسته شدن روتور ها باشد می توان آن را برای ماه ها و یا سال ها بدون این که مشکلی ایجاد کند نادیده گرفت.

حتما بخوانید:  آیا لنت ترمز تاریخ انقضا دارد؟ آیا مصرف لنت‌های تاریخ مصرف گذشته خطرناک است؟

اما اگر این لرزش به دلیل شل شدن مهره ها و یا درست بسته نشدن آنها باشد بسیار خطرناک است و باید به سرعت رفع شود تا خسارت به بار نیاورد زیرا لرزش های زیاد در سیستم موتور باعث از بین رفتن قطعات دیگر از جمله کالیبر ها ، لنت های ترمز و غیره می شود .

مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز چیست

علت لرزش فرمان هنگام ترمز

لرزش فرمان هنگام ترمز می تواند علت های مختلفی داشته باشد که برخی از آنها را توضیح می دهیم.

  • · اتصال بد cv ویا شل شدن مهره ها
  • · بالانس نبودن رینگ ها
  • · شل بودن پیچ چرخ ها
  • · خراب شدن مفصل لوپوس
  • · شکستن پایه نگهدارنده موتور
  • · خم شدن رینگ ها

البته اینها هیچکدام علت لرزش فرمان هنگام ترمز نیستند ، علت اصلی می تواند مشکل در سیستم روتور ها و یا مشکل در دیسک ترمز باشد.

حتما بخوانید:  اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت لنت ترمز دیسکی با کفشکی چیست؟ کدام یک بهتر است؟!

دیسک ترمز یک صفحه فلزی و دایره شکل است که انواع مختلفی دارد و بسته به مدل خودرو عرض های متنوعی دارد که به وسیله لنت ترمز احاطه شده است ، هنگامی که پدال ترمز را برای توقف یا کم کردن سرعت فشار می دهیم ، لعنت به سطح دیسک فشار وارد می کند و اصطکاک به وجود آمده سبب تولید گرما می شود که این گرما و باید به طور یکنواخت بر روی سطح دیسک توزیع شود و سپس دفع شود البته این گرما به مرور باعث خوردگی در دیسک ها می شود.

علت لرزش فرمان هنگام ترمز

روتور دیسکی است که هنگام ترمز خودرو سبب توقف آن می شوند ، علت اصلی لرزش فرمان می تواند تاب برداشتن همین روتور ها باشد که البته با آزمایشی ساده توسط مکانیک خودرو مشخص می شود ، مکانیک این صفحه را روی دستش می چرخاند تا متوجه شود آیا پستی و بلندی دارد یا خیر ، البته شما هم می توانید این موضوع را بفهمید ، صفحه ترمز زمانی خوب کار می کند که راحت و کامل بچرخد در غیر این صورت اشکال از همین قطعه است.

با ریز سنج و یا میکرو متر می توان فهمید که تراشکار باید چقدر از روتور ها بردارد تا کاملا صاف و یک دست شوند ، معمولا میزان تراشکاری روی دیسک ها و برداشتن از آنها بسیار کم و در حد میلی متر است اگر کمی بیشتر از آن برداشته شود و روتور ها نازک شوند ، ممکن است دوباره به سرعت تاب بردارند و نیاز به تعویض پیدا کنند.

حتما بخوانید:  برای اتومبیل خود چه لنتی بخریم؟ لنت سرامیکی بهتر یا معمولی؟

روتور ها را باید مکانیکی چیره دست سفت کند و یا جا بزند ، زیرا سفت کردن ناهمگون و نامناسب روتور ها خود یکی از علت های لرزش در فرمان است زیرا همانطور که گفته شد باید به راحتی و آزادانه بچرخند پس یک مکانیک ماهر میداند چگونه روتور ها را سفت کند که گشتاور یکسان روی آنها اعمال شود ، حتی برخی مکانیک ها وسیله ای مخصوص محاسبه گشتاور نیز دارند .

دیدگاهتان را بنویسید