بلاگ آموزشی

آیا لنت ترمز تاریخ انقضا دارد؟ آیا مصرف لنت‌های تاریخ مصرف گذشته خطرناک است؟

تصویر شاخص تاریخ لنت ترمز

آیا لنت ترمز تاریخ انقضا دارد؟ تاریخ انقضای لنت ترمز یکی از مواردی است که سوالات بسیاری در رابطه با آن در ذهن مخاطبان وجود دارد و در نظر گرفتن این نکته در هنگام انتخاب و خرید این محصولات برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است و بسیاری از افراد در دوراهی خرید و یا عدم خرید محصولاتی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است قرار دارند. در این مقاله از سایت گودرزی یدک قصد داریم تا اطلاعات جامعی را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان ارائه دهیم و نکاتی را در این رابطه عنوان نماییم.

آیا لنت ترمز تاریخ انقضا دارد

آیا لنت ترمز تاریخ انقضا دارد؟

امروزه لنت‌های ترمز در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند و از ترکیبات متنوعی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و این مسئله باعث شده است تا سوالاتی در رابطه با بهترین زمان استفاده از لنت‌های ترمز در ذهن مخاطبان ایجاد شوند. همان‌گونه که ممکن است از آن اطلاع داشته باشید، تمامی مواد و ترکیبات موجود در طبیعت دارای نیمه عمر مشخصی هستند و پس از گذشت مدت زمان معینی به مواد دیگری تجزیه خواهند شد و لنت‌های ترمز نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

حتما بخوانید:  اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت لنت ترمز دیسکی با کفشکی چیست؟ کدام یک بهتر است؟!

لنت‌های ترمز در مدل‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون: لنت‌های سرامیکی، لنت‌های ارگانیک، لنت‌های نیمه فلزی و لنت‌های فلزی اشاره کرد و جالب است بدانید که شرکت‌های فعال در زمینه تولید لنت تاریخ تولید و انقضای لنت‌های ترمز خود را بر روی جعبه آن‌ها درج می‌کنند و شما می‌توانید با کمک اطلاعات مندرج بر روی جعبه محصول خریداری شده از تاریخ انقضای لنت ترمز مطلع شوید.

با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نیمه عمر ترکیبات استفاده شده در ساخت لنت ترمز بسیار زیاد است و نیمه عمر برخی از مواد استفاده شده در ساخت لنت ترمز بیش از 100 سال می‌باشد و این مسئله باعث شده است تا استفاده از لنت‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است مشکلی را برای اتومبیل شما ایجاد نکند و این لنت‌ها عملکرد مشابهی را در مقایسه با لنت‌های جدید‌تر به نمایش بگذارند و تفاوت آشکاری میان آن‌ها مشاهده نشود.

تاریخ مصرف لنت ترمز

آیا به پایان رسیدن تاریخ مصرف لنت ترمز قبل از ساییده شدن و تمام شدن لنت‌ها مشکلی را برای سیستم ترمز خودرو ایجاد خواهد کرد؟

لنت‌های ترمز جزو محصولات مصرفی اتومبیل محسوب می‌شوند و باید پس از ساییده شدن و اتمام لنت‌های ترمز خودرو برای تعویض آن‌ها با لنت‌های جدید اقدام کرد. با این حال، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لنت‌های ترمز خودرو معمولاً پس از طی شدن مسافتی در حدود 60 تا 80 هزار کیلومتر تمام می‌شوند و این سوال در ذهن بسیاری از مخاطبان وجود دارد که تمام شدن تاریخ انقضای لنت ترمز قبل از ساییده شدن و تمام شدن لنت ترمز چه پیامد‌هایی را برای سیستم ترمز اتومبیل به همراه خواهد داشت؟

حتما بخوانید:  بهترین روش‌های تشخیص لنت اصلی از تقلبی کدامند؟ بررسی 5 روش ساده و کاربردی

در این رابطه لازم به ذکر است که اتمام تاریخ انقضای لنت ترمز قبل از ساییده شدن لنت‌ها مشکلی را برای سیستم ترمز اتومبیل شما ایجاد نخواهد کرد. به عنوان مثال: چنانچه قرار است تاریخ مصرف لنت خریداری شده پس از 3 ماه به اتمام برسد و لنت‌های ترمز شما در این بازه زمانی به حدی ساییده نشده‌اند که برای تعویض آن‌ها اقدم نمایید، استفاده از این لنت‌ها تا زمان فرسوده شدن آن‌ها مشکلی را برای سیستم ترمز اتومبیل شما ایجاد نخواهد کرد.

زیرا همان‌گونه که در قسمت قبلی نیز به آن اشاره گردید، نیمه عمر بسیاری از ترکیبات استفاده شده در ساخت لنت ترمز بیش از 100 سال تخمین زده می‌شود و کیفیت و بازده این محصولات در کوتاه مدت کاهش چشمگیری را نخواهد داشت و شما می‌توانید بدون نگرانی این لنت‌ها را خریداری کنید.

لنت‌های تاریخ مصرف گذشته

آیا خرید لنت‌های تاریخ مصرف گذشته منطقی است؟

جالب است بدانید که برخی از فروشگاه‌‌های ارائه دهنده لوازم مصرفی اتومبیل لنت‌های تاریخ مصرف گذشته را با قیمت کم‌تری به مشتریان ارائه می‌دهند و دلیل اصلی این موضوع کاهش کیفیت این محصولات در اثر منقضی شدن تاریخ مصرف آن‌ها نیست و مهم‌ترین علت ارزان‌تر بودن این محصولات دیدگاه منفی خریداران نسبت به محصولات تاریخ مصرف گذشته است.

حتما بخوانید:  علت زود تمام شدن لنت ترمز چیست؟ | بررسی 7 مورد از مهم ترین و اصلی ترین عوامل

شما با مطالعه این مقاله متوجه شدید که هیچ تفاوتی میان لنت‌های عادی و این محصولات وجود ندارد و می‌توانید بدون توجه به تاریخ انقضای لنت ترمز از این فرصت برای خرید لنت‌های مورد نظر خود با قیمتی ارزان‌تر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید