بلاگ آموزشی

شاخص ترمز گیری لاستیک چیست؟

شاخص ترمز گیری لاستیک چیست

امروزه بسیاری از مردم به دنبال بررسی و کنکاش اصلی ترین و مهمترین شاخص ترمز گیری لاستیک اتومبیل خود هستند. از مهمترین مولفه های موثر در سیستم ترمز گیری لاستیک ها، می توان به مواردی از جمله میزان دما، ضریب سایش و اصطکاک لاستیک ها اشاره داشت. همچنین جهت اخذ راهنمایی بیشتر، تا انتهای این مطلب با مجله گودرزی یدک همراه باشید.

بررسی و آشنایی با شاخص ترمز گیری لاستیک

آیا شما نیز به دنبال بررسی اصلی ترین و بارزترین شاخص ترمز گیری لاستیک های اتومبیل خود هستید؟ می دانید که با نصب کاور لنت در چرخ های اتومبیل تان، می توانید سرعت ترمزگیری را بهبود بخشید؟

بررسی و آشنایی با شاخص ترمز گیری لاستیک

سیستم ترمز یکی از مهمترین و حساس ترین قسمت های مربوط به خودروها می باشد که کوچکترین ایراد در این سیستم، می تواند مشکلات و حوادث متعددی را، برای راننده ها به وجود آورد. توصیه می شود که همیشه سیستم مربوط به ترمز اتومبیل خود را، قبل از رانندگی طولانی مدت، مورد چک قرار دهید و از ترمزگیری به موقع چرخ های اتومبیل خود، مطمئن شوید. لازم به ذکر می باشد که آیتم های بسیار مختلفی در ترمز گیری لاستیک های خودرو موثر هستند که شما می توانید با دقت بسیار بالایی آیتم های موثر در سیستم ترمز گیری چرخ ها را، مورد بررسی قرار دهید. مهمترین و اثرگذارترین شاخص ترمز گیری لاستیک، عبارتند از:

  • ضریب دما
  • ضریب اصطکاک
  • ضریب سایش

در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد هر یک از شاخص های مذکور در فوق، توضیحات و اطلاعات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

حتما بخوانید:  انواع لنت ترمز خودرو | معرفی و بررسی انواع مختلف لنت ترمز ماشین موجود در بازار

ضریب دما از شاخص‌های مهم ترمز گیری لاستیک

بدون شک یکی از مهمترین و بارزترین شاخص ترمز گیری لاستیک ها را، ضریب دما و گرمای ایجاد شده در لنت و لاستیک های چرخ شکل داده است. توجه داشته باشید که گرما و حرارت از مهمترین آیتم هایی می باشد که عمر مفید لاستیک های را تحت تاثیر قرار داده و این امر به نوبه ی خود، سیستم ترمزگیری چرخ ها را نیز، با مشکلات اساسی روبرو خواهد کرد. توصیه می شود که در حین خرید لاستیک برای اتومبیل خود، حتما به فاکتور مقاومت لاستیک در برابر حرارت و گرما، توجه لازم را داشته باشید. با حرکت و افزایش سرعت مربوط به خودرو، گرمای درونی ایجاد شده در لاستیک ها نیز بیشتر خواهد شد. گرمای بیش از حد ایجاد شده در لاستیک ها نیز، سیستم ترمزگیری را، مختل خواهد نمود. همچنین افزایش حرارت در قطعات یاد شده، بافت و خمیر مربوط به لاستیک ها را نیز از بین خواهد برد.

ضریب اصطکاک

ضریب اصطکاک

در لیست مربوط به بررسی شاخص ترمز گیری لاستیک، می توان ضریب اصطکاک را مورد بررسی قرار داد که در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در سیستم ترمز گیری خودروها می باشد. نوع آسفالت، شرایط اقلیمی، تست اصطکاک لاستیک ها و غیره، از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی هستند که در کیفیت و سرعت ترمز گیری چرخ ها، موثر بوده و شما هم بایستی به مولفه های یاد شده توجه لازم را، داشته باشید. معمولا ضریب اصطکاک لاستیک ها با علامت C، بر روی لاستیک ها درج شده است که شما می توانید در حین خرید و استفاده از لاستیک، به عدد ضریب اصطکاک، توجه نمایید. همچنین می توانید جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص شاخص های مربوط به سیستم ترمزگیری لاستیک ها، با همکاران ما از وب سایت پیش روی خود در ارتباط باشید.

ضریب سایش: شاخص ترمز گیری لاستیک

ضریب سایش: شاخص ترمز گیری لاستیک

اگر شما نیز به دنبال بررسی اصلی ترین مولفه و شاخص ترمز گیری لاستیک اتومبیل خود هستید، می توانید ضریب سایش لاستیک های خودروتان را، با دقت بالایی مورد کنکاش قرار دهید. عدد مربوط به تست سایش یا دوام، هر چقدر بیشتر باشد، نشان از باکیفیت و بادوام بودن لاستیک خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که آیتم های متعددی در دوام و کیفیت لاستیک ها نیز دخیل می باشد که مهمترین مولفه های موثر در دوام لاستیک ها، عبارتند از:

  1. شرایط جغرافیایی
  2. باد تایر
  3. میزان دما
  4. نوع مصرف
حتما بخوانید:  چگونه کلاچ خودرو را نرم کنیم؟ بررسی چند راهکار ساده و کاربردی

کیفیت و دوام مربوط به لاستیک ها، تاثیر مستقیمی را در سیستم ترمز گیری لاستیک ها خواهد داشت بنابراین پیشنهاد می شود در حین خرید لاستیک مدنظرتان، به شاخص های گفته شده، توجه ویژه ای را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید