بلاگ آموزشی

آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟

آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد

عواملی هستند که رنگ ماشین را از بین می برند. در این مقاله می خواهیم به این سوال جواب دهیم که آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟ و عواملی که باعث می شود که رنگ خودرو از بین برود بیشتر بدانیم. با ادامه این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی گودرزی یدک با ما همراه باشید.

آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟ چگونه؟

شاید برای خیلی از اشخاصی که ماشین دارند در کنار نوع و مدل ماشین، امکانات و سیستم، رنگ خودرو نیز بسیار مهم باشد. اما گاهی شاهد این هستیم که رنگ ماشین در بسیاری از خودرو ها کدر و بد رنگ شده است. حتی براقیت خود را از دست داده و از بین رفته است. به نظر شما چه دلیلی سبب می شود که رنگ ماشین از بین برود؟ عواملی وجود دارد که سبب می شود رنگ ماشین از بین برود. در کنار تمام دلایل این سوال پیش می آید که آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟

حتما بخوانید:  تفاوت روغن ترمز آبی و زرد چیست؟ چند تفاوت عمده که احتمالا نمی دانستید!

ماهیت روغن ترمز

روغن ترمز مایع سیالی است که عملکرد ترمز خودرو به آن بستگی دارد. مایع ترمز در سیستم ترمز خودرو حرکت کرده و نیرویی که در پدال ترمز اعمال می شود را به چرخ ها انتقال می دهد. با انتقال این نیرو، سرعت اتومبیل کاهش پیدا می کند و در نهایت اتومبیل متوقف می شود. این مایع سیال به رطوبت هوا حساس می باشد و اگر در معرض محیط مرطوب باشد خاصیت آن از بین می رود.

دیگر خاصیتی که روغن ترمز دارا می باشد، این است که توانایی این را دارد که به راحتی رنگ را در خود حل کند. این ویژگی حل کنندگی شامل رنگ خودرو نیز می باشد و نباید اجازه داد که مایع روغن با رنگ ماشین تماس داشته باشد.

عملکرد مایع روغن چگونه است و آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد

عملکرد مایع روغن چگونه است و آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟

این سوال شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید که آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟ عملکرد روغن ترمز مانند حلال های رنگ می باشد. مایع ترمز همچون تینر عمل کرده و رنگ را حل می کند.

دیگر عوامل از بین برنده رنگ خودرو

در این قسمت می خواهیم انواع موادی که سبب نابود شدن رنگ خودرو می شوند را برای شما معرفی نماییم. وقتی این مایع چندین بار روی رنگ خودرو کشیده می شود، رنگ بدنه دستگاه به راحتی با مایع ترمز مخلوط می شود. بعد از اینکه رنگ توسط مایع روغن رقیق شد، به کمک یک دستمال رنگ ماشین به خوبی پاک می شود.

زیبایی ظاهری هر خودرویی به رنگ آن بستگی دارد. هر چه رنگ خودرو سالم تر باشد جلوه آن ماشین بیشتر خواهد بود. اما برخی عوامل وجود دارد که یا به واسطه عوامل انسانی یا دلایل غیر انسانی سبب از بین رفتن رنگ ماشین می شوند. عوامل غیر انسانی را می توان به عنوان عوامل شیمیایی نیز عنوان نمود. عوامل مخرب رنگ ماشین عبارتند از:

حتما بخوانید:  آیا روغن ترمز تاریخ مصرف دارد؟

عوامل غیر انسانی (شیمیایی)

  1. مواد اسیدی: برخی از مواد خاصیت اسیدی دارند و سبب از هم گسیختگی رنگ خودرو میشوند و این عامل، کدر شدن رنگ خودرو را در پی دارد. به همین دلیل به محض اینکه مایع اسیدی با رنگ بدنه خودرو برخورد کند بایستی سریعا پاک شود.
  2. فضولات پرندگان: شاید دیده باشید که یک ماشین در یک مکانی به مدت زیاد پارک شده و روی آن فضولات پرندگان وجود دارد. با خشک شدن و باقی ماندن این فضولات بر روی بدنه ماشین، لک های عمیقی روی بدنه ایجاد می شود. اسید موجود در فضولات باعث آسیب به رنگ خودرو می شود.
  3. دوده یا اثرات خاکستر: دوده و یا اثرات خاکستر که بر روی ماشین می نشیند اگر سریعا تمیز نشود رنگ اتومبیل را از بین می برد.
  4. عدم مواد شوینده با مواد مخصوص: شستشوی خودرو باید با شوینده مرغوب و مخصوص خودرو انجام گیرد تا آسیبی به رنگ بدنه خودرو وارد نیاید. استفاده از موادی مانند مایع ظرفشویی باعث میشود که تثبیت کننده روی رنگ آسیب پذیر شده و از بین برود. در نتیجه به مرور زمان رنگ خودرو بی کیفیت شده و از بین می رود.

دیگر عوامل از بین برنده رنگ خودرو

عوامل انسانی

از جمله این عوامل می توان به استفاده از لوازم و تجهیزات غلط و مواد شوینده بی کیفیت توسط افراد در کارواش ها اشاره نمود. این عوامل سبب ایجاد خط و خش بر روی رنگ خودرو ها می شود.

نکته پایانی

بسیاری از افراد وقتی خط و خش بر روی خودرو می افتد می خواهند آن را به کمک روغن ترمز از بین ببرند. ولی بر خلاف چنین تصور اشتباهی، مایع ترمز رنگ ماشین را نابود می کند. بی شک بعد از نابودی رنگ اتومبیل سوالی که فرد از خود می‌پرسد این است که آیا روغن ترمز رنگ ماشین را از بین میبرد؟ برای اینکه چنین کار اشتباهی انجام نشود، برای بازسازی رنگ حتما به رنگ کار خودرو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید